> 
 > 

Hoe gaat het als er een probleem is? Als je niet tevreden bent over de dienstverlening van De Hoenderloo Groep, dan willen we dat graag weten. Met je klacht kan De Hoenderloo Groep zijn diensten verbeteren. Die klacht kan over van alles gaan: over slecht eten, een oud gebouw, maar ook over je begeleider.

 

Het beste is om dan eerst over jouw klacht te praten met de betrokken personen. Er is een vertrouwenspersoon die je bij dit gesprek kan ondersteunen. Lost het gesprek de klacht niet op? Of wil je zo’n gesprek niet? Dan kun je contact opnemen met de klachtenfunctionaris of de klachtencommissie. De behandeling van een klacht is gratis.

De vertrouwenspersoon ondersteunt je
De vertrouwenspersoon kan jou ondersteunen.Samen zoeken jullie een oplossing. Vaak helpt dat al. Lukt het zo niet, dan kan de vertrouwenspersoon je helpen bij het indienen van een klacht. Ook verwanten en voogden kunnen de vertrouwenspersoon benaderen. De vertrouwenspersoon bezoekt regelmatig de locaties.
Je kunt telefonisch contact opnemen met de AKJ vertrouwenspersoon van jouw locatie (zie prikbord) of via het algemene nummer van het AKJ, T 088 - 555 10 00.

 

De klachtenfunctionaris bemiddelt voor jou
Vind je het lastig om over je klacht met de betrokken medewerker(s) te praten? Dan kun je een gesprek aanvragen met een onpartijdige klachtenfunctionaris. Deze bemiddelt tussen jou en de betrokken medewerker(s). Je klacht is vertrouwelijk. Samen bekijk je hoe jullie de klacht kunnen oplossen. De klachtenfunctionaris is te bereiken op T 06 - 22 30 59 46 of per e-mail op klachten@pluryn.nl. Lukt dit niet of wil je dit niet? Dan kun je de klachtencommissie benaderen. 


De klachtencommissie behandelt klachten
Als je een klacht indient, dan is deze bij de klachtencommissie in goede handen. De klachtencommissie heeft een onafhankelijke voorzitter. Zij behandelen je klacht zeer vertrouwelijk en houden de klacht geheim. De leden van de commissie mogen met jou en met medewerkers van De Hoenderloo Groep praten. De commissie komt met een uitspraak of advies. Jij hoort dan wat De Hoenderloo Groep met de uitspraak/het advies doet. Alle betrokkenen bij de klacht krijgen daarover bericht. Je kunt de klachtencommissie benaderen via klachten@pluryn.nl.


Hoe dien je een klacht in?
Om een klacht in te dienen, schrijf je eerst op waarover je wilt klagen. Download hiervoor het klachtenformulier (zie onderstaand) of pak een formulier dat op je locatie ligt. Na het invullen kun je het klachtenformulier:

  • in de speciale brievenbus doen voor de klachtenfunctionaris. Deze vind je op het terrein van De Hoenderloo Groep;
  • in een envelop stoppen en zonder postzegel in een gewone brievenbus van Post.nl doen. 
    Het adres is:
    Klachtenfunctionaris
    Antwoordnummer 2002   
    7350 ZX Hoenderloo

De klachtenfunctionaris bevestigt dat jouw klacht ontvangen is en je hoort wat de vervolgstappen zijn.
Voor vragen kun je mailen naar: klachten@pluryn.nl.  

 

Klachten over Hoenderloo College
Voor klachten over onderwijs geldt een andere regeling...

 

Downloads:

De officiële regeling kun je opvragen via klachten@pluryn.nl.

Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik HIER voor meer informatie. [ SLUITEN ]